Takkeja ei nähtävästi voi olla liikaa

Olen lausunut elämäni aikana useampaan otteeseen ääneen, että löydän jatkuvasti kenkiä ja takkeja, jotka haluavat luokseni, vaikka en niitä tarvitsisikaan. Tai ehkä onkin niin, että ne ovatkin kengät ja takit, jotka löytävät luokseni, ja minä sitten otan ne rakastaen vastaan, ainakin päätellen siitä, miten monta kenkäparia ja takkia omistan.

Olen pähkäillyt ja tuskaillut takkimääräongelman kanssa aiemminkin, mutta ei ”ongelman” ääneen lausuminen tai siitä kirjoittaminen näytä sitä poistavan; takit löytävät yhä luokseni.

Kuten tämä SAMUJIn sini-musta Alp-villakangastakki.

Tosin tämän yksilön kohdalla täytyy sanoa, että olen itse tehnyt toimenpiteitä saadakseni sen omakseni. Olen harmitellut lukuisia kertoja vuosien varrella, miksi en koskaan kotiuttanut Alpia juuri tässä nimenomaisessa kangas- ja värivaihtoehdossa, kun sitä vielä oli kaupoissa saatavilla. Olen heittänyt kerta toisensa jälkeen toiveikkaana verkkoja internetin syövereihin vain todeten, ettei niihin tarttunut tälläkään kertaa mitään.

Niinpä toimin salamannopeasti, kun juuri oikean värinen Alp ilmestyi merkin Facebook-kirpparille. Myynnissä olleen yksilön koko hieman epäilytti, sillä omistan melko saman mallisen Samuji-villakangastakin, josta minulla on koko 34, ja tämä oli kokoa 38. Myyjä suostui onneksi sovitukseen, ja kun asettelin Alpia harteilleni, koko osoittautui passeliksi, vaikka malli oversize onkin.

Sittemmin olen ollut enemmän kuin onnellinen Alp-tyttö. Voi olla, ettei se ole tällä hetkellä se himotuin Samuji-takki, mutta hällä väliä, minulle se on se oikea.

Joskus vuosienkin metsästys voi tuottaa tulosta!

asu1_rotsi

STOCKH LM hattu | SAMUJI Alp, SECOND HAND takki
ETCETERA hansikkaat | ZARA, SECOND HAND farkut
RACHEL ZOE kengät | SECOND HAND laukku

laukku2

laukku1

Myös laukku on uusi. Tai uusi ja uusi. Olen etsinyt pitkään klassista satulalaukkua konjakinruskeana, ja nyt kävi niin onnellisesti, että sain sen ystävältäni. Se on vanha mutta minulle tietysti uusi.

En voi mitään sille, mutta rakastan elämää nähnyttä nahkaa kaikissa muodoissa ja etenkin laukuissa. Vanhat, jo hieman patinaa pintaansa keränneet yksilöt ovat eniten käyttämiäni laukkuja. Kiitos vielä kerran, Maria!

asu1

hattu

Takin alle puin joulun jälkeisistä alennusmyynneistä nappaamani FILIPPA K:n tummansinisen merinovillaisen ribbineuleen, jossa on ihanat krominväriset napit vasemmalla olalla. Tämä on kiilannut käytetyimpien lempineuleideni kärkikolmikkoon, eli kannatti odotella neuleen päätymistä alennukseen. Myös alennusmyynneistä löytynyt vyö pääsi mukaan asuun.

FILIPPA K neule | J.LINDEBERG vyö

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


