Vaatevaraston vähennys vs. alennusmyynnit

Olen jo pidemmän aikaa, itse asiassa vuoden, kuten tulin todenneeksi, pohtinut omistamani vaatteiden ja asusteiden määrää. Olen kartoittanut systemaattisesti, mitä kaikkea omistan, ja kirjannut ne tarkkaan Exceliin. Ja vaikka olen pohtinut tätä kaikkea ja ennen kaikkea vaatemäärää, olen samaan aikaan myös ostanut vaatteita, käynyt alennusmyynneissä ja klikkaillut juttuja verkkokaupoista kotiin.

Sillä vaikka vähennän omistamaani vaate-, kenkä- ja asutemäärää – ja olen siinä jo menestyksekkäästi onnistunut – ei se tarkoita sitä, että en enää ostaisi mitään uutta tilalle. Tarkoitukseni ei ole ryhtyä ostolakkoon, ei ole koskaan ollut. Sen sijaan kollaan entistäkin tarkemmin alennusmyyntirekit ja aleprosentit läpi.

Lopulta tässä kaikessa on kyse kiteytymisestä: mikä on olennaista minun tyylissäni ja vaatekaapissani. Mitkä ovat minun klassikkovaateparsiani ja -asusteitani, mikä on minun luottoasuni, joka ei petä koskaan ja jossa paitsi viihdyn myös näytän hyvältä. Mitä kirkkaammaksi tämä käy, sitä selvemmin tiedän, mitä garderobissani kuuluu olla ja mitä sieltä vielä puuttuu.

Olen pitänyt jo useamman vuoden listaa näistä uupuvista vaatekappaleista ja asusteista. En pidä kiirettä niiden etsimisessä, ja joidenkin löytämisessä onkin kulunut vuosi tai useampi, kuten mustan nahkahameen metsästyksessä. Kun sen loppukesällä 2014 Kööpenhaminan alennusmyynneistä löysin, en ole kaivannut toista tilalle. Tai mariininsininen kasmirneule, joka tuli vastaan vuosi sitten kirpparilla, jolla olin itsekin myymässä. Sitäkin olin etsinyt useamman vuoden.

zaran_parka

Vuodenvaihteen alennusmyynneissä onnistuin viimein löytämään myös pari muuta ikuisuusasiaa.

Oliivinvihreä (kaunis väri ei valitettavasti toistu kuvassa täysin todenmukaisena) istuva ja lämmin talviparka on ollut haussa pari vuotta, kunnes viime syksynä vastaan tuli ensimmäinen varteenotettava versio ZARAssa. Takki maksoi hieman alle satasen, mutta ajattelin silti odotella alennusmyyntejä, josko se päätyisi niihin. Ja päätyihän se, joten onnistuin säästämään vielä muutaman lisäkympin.

j_lindebergin_vyo

j_lindebergin_vyo_kadessa

Samoin kapeahko musta nahkavyö tietynlaisella soljella on ollut ostoslistalla vähintään yhtä kauan. Viime vuonna näin mieleisen Tukholmassa J.LINDEBERGin liikkeessä, mutta en käynyt edes putiikissa sisällä, ja sittemmin tilaisuuden menettäminen jäi korpeamaan. Nyt onnistuin nappaamaan kyseisen yksilön merkin verkkokaupasta puoleen hintaan.

Fiilis on ollut molemmissa tapauksissa suorastaan voittajan, kun olen saanut hankittua pitkään etsimiäni juttuja mojovilla alennusprosenteilla. Olen nyt käyttänyt alennuslöytöjäni taajaan, ja joka kerta niitä ylle pukiessani saan lisämielihyvää onnistuneista kaupoista.

Näiden lisäksi olen tehnyt muutaman muun erinomaisen alehankinnan, mutta niistä lisää omassa postauksessaan.

Yksi vastaus to “Vaatevaraston vähennys vs. alennusmyynnit”

  1. Takkeja ei nähtävästi voi olla liikaa | Says:

    […] lempineuleideni kärkikolmikkoon, eli kannatti odotella neuleen päätymistä alennukseen. Myös alennusmyynneistä löytynyt vyö pääsi mukaan […]

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


