Elämäni kengät, tai ainakin kesän 2011

Ennen kuin kesä alkaa, voi aina yrittää ennustaa, mistä laukusta, topista tai mekosta tulee se sesongin lempijuttu: asuste tai kostyymi, jonka vetää niskaansa tai johon sukeltaa enempiä ajattelematta, mieluummin aina. Sillä jostain syystä juuri joistain kenkäpareista tai juuri siitä tietystä haalarista tulee niin rakas, että se yllään tietää näyttävänsä hyvältä, koska siinä tuntuu niin hyvältä.

Nämä sulaa konjakkia olevat matalahkot nahka-avokkaat olivat kesän 2011 kengät, niiden toisten ohella. Eivät hiertäneet, eivät turvottaneet, nostivat ryhdin sellaiseksi kuin sen pitää ollakin. Kiitos vielä kerran Salka, että nämä ihanuudet minulle yli vuosi sitten myit!

Yhteistä matkaa on hyvä vieläkin jatkaa.

kengät | Vagabond

Onko teillä joitain lempparikenkiä tai -vaatteita, joihin palaatte yhä uudelleen?

4 vastausta to “Elämäni kengät, tai ainakin kesän 2011”

  1. Nina Says:

    Mulla on niin vähän vaatteita että palaan niihin kaikkiin aina olosuhteiden pakosta. :D :D Mutta toisaalta olen onnellisessa asemassa, vaatekaapista löytyy vain niitä lempivaatteita joihin haluaa pukeutua joka päivä.

    • Vimps Says:

      Nina, sä oletkin tuntemistani naisista ainoa, jolla on niin kurinalaisen kompakti vaatevarasto, mikä on hyvin ihailtavaa. Mä en pystyisi moiseen koskaan!

      Ja juuri sen takia sä löydätkin aina jotain päälle pantavaa, ja vielä pirun hyvän näköistä. Monet sun jutuista kelpais myös mulle, kuten tiedät!

  2. -M Says:

    Minulla tuohon kategoriaan kuuluvat brogues-kuvioidut saappaat ja ensimmäinen itse ostamani nahkalaukku. Saappaita olen pitänyt jo viimeiset viisi vuotta todella ahkerasti. Ne ovat mukavat kävellä, sopivat hameasuihin ja ovat toisaalta riittävän lämpimät ensimmäisiin ja viimeisiin pakkasaamuihin. Laukku taas oli aikanaan ahkerassa käytössä, lepäsi välillä (todella) pitkään käyttämättä ja nyt on taas ollut useamman vuoden käytössä. Eihän se mikään arvokas ole, mutta on ajatonta mallia ja paksua kauniisti patinoitunutta nahkaa, joten sitä on kiva käyttää. -M

    • Vimps Says:

      M, mullakin on kenkiä ja laukkuja (myös vaatteita), joita olen käyttänyt varmaan jotain kolme, neljä tai viisi vuotta. Esimerkiksi takeistani suurin osa jo vuosia minua palvelleita. Hyvä niin. Luulen myös, että parin viime vuoden sisällä hankkimistani vaatteista, kengistä ja muista asusteista suurin osa sellaisia, joista on iloa useiksi vuosiksi, koska olen hiljalleen löytänyt sen omimman tyylini.

      Klassiset nahkalaukut ovat muuten ihan parhaita! Itsellänihän ei ole yhtään todellista designer-laukkua, ellei sitten kankaista Sonia Rykielin leopardilaukkua lasketa sellaiseksi tai noita Lumi-laukkujani, mutta käyttämieni laukkujen on todellakin oltava nahkaa. Jos ne eivät sitä ole, olen huomannut niiden jäävän käyttämättä. Nahka kestää käyttöä ja vain kaunistuu vuosien myötä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


