Minä laulan vaikka sataa

En ollut varsinaisesti etsinyt itselleni sadetakkia, mutta kun erinomaisen kaunis sadeviitta osui silmiini elokuussa Helsinki10:ssä, ajattelin investoida sadekostyymiin. Suomen syksy on kuitenkin aina niin sateinen, että sadevaatteille on tarvetta useammin kuin haluaisikaan.

Olen nyt käyttänyt sadeviittaani muutaman kerran, ja väitän, että joka kerta se kiinnittää tavanomaista enemmän kanssalähimmäisten huomiota. Näin olen ollut havaitsevinani. Siitä olen varma, että viittani on paitsi käytännöllinen myös tyylikäs. Pidän muutenkin viittamaisista takeista (minulla on niitä kaksi) ja viitoista, ja kaltaiselleni pienikokoiselle ihmiselle ne myös yleensä sopivat. Mustat suuret napit ja kanttaukset, paikkataskut sekä toimiva huppu viimeistelevät läpinäkyvän viitan tyylikkään ja käytännöllisen ilmeen.

Varasin viitasta alun perin numeroa pienemmän koon, mutta juuri kun olin kiikuttamassa sitä kassalle, huomasin toiseksi ylimmän nepparinapin toisen puolen repeytyneen irti, kangasta (tai siis muovia) myöten; joku viittaa sovittanut oli ollut kovakourainen. Samaa kokoa ei ollut enää tarjolla, joten otin kokoa suuremman. Ja hyvä, että otin. Muovista tehty viitta ei kuitenkaan anna periksi, ja liian naftina se tuntuisi inhalta ja saattaisi jopa ratketa. Nyt alle mahtuu mukavasti kerroksia, mutta varsinaista takkia en viitan alle tunkisi, sillä takin kanssa tulisi todella nopeasti kuuma hengittämättömän sadeviitan alla. Teepaidan ja neuletakin, pitkähihaisen tai neuleen kanssa viitalla on pärjännyt mainiosti, varmaan myös ohuen jakun kanssa.

Vaikka tänään sateli koko päivän, olen edelleen niin iloinen mainiosta sadeviittahankinnastani, että voin lauleskella M. A. Nummisen tapaan Minä laulan vaikka sataa

sadeviitta | Topshop
huivi | Zara
hansikkaat | Selected Femme
sukkahousut | Wolford
kengät | second hand

Kiitos kuvista, Tuuli!

Millaisiin sadekostyymeihin te turvaudutte sateen tullen?

2 vastausta to “Minä laulan vaikka sataa”

  1. Viittakautta odotellessa « Says:

    […] viittafanina olen moisesta innoissani. Omistan viittoja tai viittamaisia takkeja kaksi plus yhden sadeviitan, ja kolmas on kohta viimeinkin saapumassa luokseni ihanan Liloun luota. Viitta on ollut matkalla […]

  2. Sherlockin pikku apulainen « Says:

    […] tainnut hehkuttaa viittoja ja viittamaisia takkeja jo aiemmin, ja ilokseni erilaisia viitta-asioita on ollut tarjolla taas enemmän reilun vuoden ajan. […]

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


